1647: Det kongelige norske Postverket opprettes.
1719: Staten overtar ansvaret for Postverket.
1827: Postverket blir landets første dampskipsreder, og anskaffer dampskipene «Constitutionen» og «Prinds Carl» for å bedre postgangen langs kysten og til utlandet.
1854: Den første jernbanestrekningen i Norge åpner, og blir en viktig del av posttransporten.
1855: Det første norske frimerket blir utgitt.
1872: Postkortet introduseres i Norge.
1885: Landposttjenesten blir etablert.
1903: Den første frankeringsmaskinen, som var en norsk oppfinnelse, blir tatt i bruk.
1908: Postverket importerer to biler for å bedre postdistribusjonen i distriktene.
1920: Den første offisielle flyruten åpner, og Posten er ombord.
1947: Norges Postmuseum blir etablert.
1950: Norges Postsparebank blir opprettet.
1952: En ny postkasselov definerer at alle norske husstander skal ha en postkasse.
1968: Postnummer blir innført for å kunne håndtere store postmengder.
1973: Postverket tester norskprodusert elbil fra El-bil AS.
1976: Oslo postterminal og Postgirobygget tas i bruk.
1994: Første elektriske postbil brukes under OL på Lillehammer.
1995: Postbanken etableres som frittstående bankvirksomhet etter at Postbanken og Postgiro slås sammen.
1996: Posten går fra å være forvaltningsbedrift til å bli statsaksjeselskap med «begrenset ansvar»: Posten Norge BA.
2000: Postens planer for omlegging av postkontor til Post i Butikk blir godkjent av Stortinget.
2001: Første Post i Butikk etableres for å møte nye kundevaner.
2002: Stortinget omgjør Posten til rent aksjeselskap 1. juli: Posten Norge AS.
2003: Postmuseet flyttes til Maihaugen på Lillehammer.
2003-2008: Posten gjør en rekke oppkjøp innen tyngre gods og ekspress.
2008: Merkevaren Bring lanseres og Posten-logoen moderniseres. Et målrettet arbeid med å redusere CO2-utslipp blir startet. Egen app for sporing lanseres.
2010: Postens Østlandsterminal på Lørenskog blir offisielt åpnet. Samme år er Posten med på å utvikle el-mopeden Paxster for postdistribusjon.
2011: Digipost, Postens digitale postkasse, lanseres.
2012: Stortinget behandler postmeldingen og åpner for at Posten kan legge om ytterligere 149 postkontor til Post i Butikk. Postens bankplikt begrenses til å omfatte landpostnettet.
2016: Ny postlov åpner det norske postmarkedet for full konkurranse. Posten avvikler brevomdeling på lørdager.
2017: Nytt ambisiøst klimamål settes: Konsernet skal kun benytte fornybare energikilder i bygg og kjøretøy innen 2025.
2018: «Elskede by», et samarbeid om utslippsfri levering i bykjerner blir lansert. En rekke nye tjenester lanseres, deriblant Chatbot for kundeservice, digitalt frimerke og mulighet til å sende fra egen postkasse.
2019: Konsernet blir kåret til Norges mest innovative bedrift av en fagjury i regi av magasinet «Innomag».
2020: Pakkeboks blir lansert som leveringsalternativ. Levering av brev legges om til annenhver dag.
2021: Shelfless, en av konsernets største enkeltsatsinger, blir lansert. Nye klimamål godkjennes av SBTi, utslippskutt settes i tråd med Paris-avtalen. Det blir utstedt grønne obligasjoner for en milliard norske kroner.
2023: Konsernets navn endres fra Posten Norge AS til Posten Bring AS.