Politisvartjeneste

Velkommen til Posten Brings politisvartjeneste

Posten Bring er kjent med at våre produkter og tjenester kan være et ledd i de kriminelles verdikjede. Formålet med denne portalen er å bidra til en god og trygg samhandling mellom politiet og Posten Bring.

Vi besvarer etterforskningsrelaterte spørsmål som blant annet:

  • Sporingsinfo:  Utvidet søk på sendingsnummer. 
  • Registersøk sendinger pr. person: Ved søk på adresse, tlf, e-post osv.
  • Postenapp BSI: Kjøpshistorikk av blant annet postsendinger og digitale frimerker m.v
  • Beslag/ tilbakeholdelse av sendinger/ brev
  • Adresseopplysninger og -historikk.
  • Kameraopptak: Posten Bring er behandlingsansvarlig for egne enheter (terminaler og postkontor). Ved Post i butikk (PiB) er det butikken som er behandlingsansv. Posten kan lagre opptak i inntil 90 dager.
  • Kontaktinfo til egne distribusjonsenheter og 1500 Post i butikk (postkontor).

For en god start kan du fylle ut registreringsskjemaet som du finner nederst på siden. Legg inn kontaktinfo, relevante inngangsverdier m.v. Du vil deretter motta en kvittering på e-post. For å kunne utlevere opplysninger trenger vi som hovedregel en «Beslutning om utlevering» fra påtalemyndighet. Husk at du også kan finne mye nyttig informasjon på Posten.no

Enkelte tjenester kan være forbundet med kostnader. I så fall avtales dette på forhånd.

 

Registrer din forespørsel her.

 

Ved beslag av postforsendelser må politiet først innhente fritak fra Norsk kommunikasjonsmyndighet (NKOM).
Skjema for dette for dette finner politiet her.
 
Dersom din henvendelse haster – ring Posten Brings politisvartjeneste på 23149670